مدودیف : جامعه جهانی در قبال سوریه موضع سنجیده اتخاذ كند
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش دفتر مطبوعاتی كاخ كرملین، مدودیف چهارشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود وی را از نتیجه مذاكرات 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه و 'میخاییل فرادكوف' رییس سازمان اطلاعات خارجی روسیه با 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه مطلع كرد.

رییس جمهوری روسیه گفت: در دیدار مقام های ارشد روس در دمشق به مقام های سوری خاطرنشان شد كه مسكو برای ادامه تلاش های میانجی گرانه آمادگی دارد اما در همین حال ادامه خونریزی ها در سوریه را غیرقابل قبول می داند.

مدودیف دراین گفت وگو با توجه به ادامه تلاش ها در شورای امنیت برای حل و فصل بحران سوریه، شركای روسیه را از برداشتن گام های عجولانه و یكجانبه در قبال تحولات سوریه برحذر داشت.

ساركوزی هم در این گفت و گوی تلفنی ضمن درخواست از مسكو برای حمایت كامل از طرح اتحادیه عرب، ادعاهای واهی و مداخله جویانه غرب مبنی بركناره گیری 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه از قدرت را تكرار كرد.

ساركوزی همچنین از بن بست پیش آمده درشورای امنیت به دلیل وتوی قطعنامه غربی - عربی درباره سوریه ابراز تاسف كرد.

روسای جمهوری روسیه و فرانسه در ادامه این مكالمه تلفنی، درباره برخی مسایل مربوط به همكاری های دوجانبه در زمینه های اقتصادی - بازرگانی، علمی و فناوری بحث و تبادل نظر كردند.

ساركوزی تصمیم داشت گفت و گوی تلفنی با مدودیف را روز دوشنبه انجام دهد و در كنفرانس مطبوعاتی دركاخ الیزه این تصمیم خود را علنی كرد، اما سخنگوی رییس جمهوری روسیه همان روز اعلام كرد كه در برنامه كار مدودیف چنین گفت و گویی پیش بینی نشده است.

رییس جمهوری روسیه امروز همچنین در گفت گوی تلفنی با 'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر تركیه درباره مساله سوریه با وی مذاكره كرد.

دو طرف بطور مفصل درباره مساله سوریه گفت و گو كردند و ضرورت حل و فصل بحران آن كشور را از راه های مسالمت آمیز مورد تاكید قرار دادند.

روسیه خواهان حل و فصل مسایل سوریه بدون مداخله خارجی و از طریق مذاكره میان حكومت سوریه و گروه های مخالف آن و اجرای اصلاحات سیاسی در این كشور است.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: د ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: